تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی گروه مـدیـریـت

شما دوستان عزیز میتوانید موضوعات خود را از جستجوی پایگاه پیدا کنید - بالای سایت

 

. اگر براستی خواهان یك سازمان خلاق هستید از خودتان سوال كنید ‏، آیا آماده هستید كاركنانتان با بیان ایده‌های خود سبب آزار شما شده و یا منشی شما با استدلال برای شما بیان كند كه نظرات او از شما هوشمندانه‌تر است؟ پس در ابتدا در این خصوص فكر كنید.


۲. به این موضوع توجه داشته باشید كه شما دارای یك سازمان تقریبا خلاق هستید ‏ شما كاركنانی دارید كه قابلیت‌های نهفته‌ای داشته و دارای ایده‌های فراوان هستند، آنها ایده‌های خود را به هنگام صرف ناهار، نوشیدن قهوه و چای و یا در هنگام شستشوی دست و صورت به یكدیگر منتقل می‌كنند و در صورتی كه به طور فعالانه در زمینه ارتقاء خلاقیت در سازمان تلاش نکنید، تمامی این ایده‌ها، هنگامی كه آنان به پشت میز كارشان برمی‌گردند‏، فراموش خواهند شد.


۱

۳. ایجاد امنیت نمایید، این نكته اهمیتی ندارد كه كاركنان سازمان شما چقدر خلاقند‏ بخاطر داشته باشید در صورتی كه آنان اعتماد به مدیریت شما نداشته باشند، ایده‌های خود را منتقل نخواهند كرد و دو دلیل برای این كار وجود دارد.


http://irtci.com/1390/65/bh_checkbox_icon.gif بیان ایده‌های نو با خود مخاطراتی را به همراه دارد، چه بسا ممكن است عده‌ای، بیان كننده ایده‌ را تحقیر نمایند و یا آنانی كه علاقمند به تغییرات نیستند به مخالفت با كسانی بپردازند كه ایده‌های خود را بیان كرده‌اند‏، لذا در صورتی كه اعتماد وجود نداشته باشد، كاركنان ایده‌های خوب خود را بیان نخواهند كرد.


http://irtci.com/1390/65/bh_checkbox_icon.gif ایده‌های خوب اغلب دارای ارزش بسیار زیاد هستند و اگر كاركنان اعتماد به مدیریت نداشته باشند، تمایلی ندارند تا چنین منفعتی نصیب سازمان شود و چه بسا یك شانس بسیار خوب برای آنان باشد كه ایده‌های باارزش خود را برای خویش استفاده كرده و از این طریق حتی یك شركت برای خود ایجاد نمایند.


۴. شرایطی را در سازمان پدید آورید تا ارتباطات تسهیل شده و ایده‌ها در سازمان به گردش درآیند و مدیریت نیز با جدیت آنان را تحویل گرفته و مورد بررسی قرار دهد و این می‌‌تواند از طریق سیستم مدیریت ایده‌های شغلی انجام شود. همچنین می‌توان در سازمان دیوار ثبت نظرات را ایجاد نمود تا هركسی كه ایده‌ای به ذهنش می‌رسد آن را با نام خود بر روی آن ثبت نماید.


۵. شرایطی را ایجاد نمایید كه افراد در بیان ایده‌ها مشاركت نمایند. یك ایده اغلب نوك یك كوه یخ ایست كه اگر كاركنان با یكدیگر همكاری نمایند این ایده توسعه یافته و از یك ایده خوب به یك ایده بسیار ارزشمند تبدیل خواهد شد.


۶. یقین حاصل نمایید كه تمامی كاركنان در كلیه واحدهای سازمان می‌توانند در شركت دادن ایده‌های خود و توسعه آنها مشاركت نمایند. اگر تصور می‌كنید تنها كاركنان بازاریابی قادرند در زمینه بازاریابی ایده‌های نو ارائه نمایند ، تنها ایده‌های معمولی نصیبتان خواهد شد، شاید تعجب كنید كه كاركنان حسابداری، منابع انسانی و حتی كاركنان رستوران نیز می‌توانند ایده‌های خوبی در زمینه بازاریابی ارائه نمایند.


۷. اگر كاركنان شما ایده‌های خوبی ارائه می‌كنند به آنها پاداش دهید و این پاداش تنها پول نخواهد بود، دادن مرخصی، هدایا، گواهی و یا تشویق از طرف مدیرعامل سازمان می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.البته پاداش‌ها می‌توانند پول و یا حتی پول ناشی از بکارگیری ایده‌ها باشد، بخصوص سهیم کردن کارکنان در منافع ناشی از بکارگیری ایده‌ها بسیار مهم خواهد بود زیرا بجای اینکه آنان در پی تخریب سازمان باشند به دنبال ارائه ایده‌های خوب و عملی ساختن آنها خواهند بود.


۸. هیچ گاه کارکنان را بخاطر ایده‌های نامناسب تنبیه نکنید، حتی یک خنده ممکن است بطور جدی سبب کاهش اعتماد به نفس شخصی شود که فردا می‌تواند ایده‌ای بسیار عالی ارائه نماید. کارکنان خلاق در تمامی زمانها دارای ایده هستند گاهی اوقات بعضی از ایده‌های آنها نامناسب‌اند و بعضی اوقات بسیار هوشمندانه هستند لذا با تنبیه افراد خلاق این ایده‌ها از دست خواهند رفت.


۹. خیلی بر روی تحقیقات و تحلیل‌ها تکیه نکنید، اگرچه آنها در جای خود دارای ارزش بوده و واقعا وجود آنها در قرن ۲۱ بسیار ضروری است اما بزرگترین ایده‌ها معمولا از طریق الهام به دست آمده‌اند.


۱۰. بخاطر داشته باشید خلاقیت یک سرمایه گذاری بلند مدت است و منافع آن در کوتاه مدت به سازمان بازنمی‌گردد، اگر سازمان شما خلاق نیست، زمان خواهد برد تا کارکنان با روش‌های جدید فکر کردن آشنا شده تا نحوه رفتار و روش تولید کردن آنها تغییر کند.پس زمانی که ایده‌ها به جریان افتد ، آنها باید به مرحله عمل برسند و این نیازمند زمان است. اما در گذر زمان نتایج و منافع این سزمایه گذاری قابل توجه خواهد بود، لذا برخیز و برای رسیدن به این هدف حرکت کن.




ارسال نظرات () نویسنده: مجتبی عباس زاده جهرمی 1391/09/10

آخرین مطالب

» چارت سازمانی بانک ملی ایران .
» چارت سازمانی بانک انصار .
» چارت سازمانی شرکت لیزینگ امید .
» چارت سازمانی شرکت پارس مسکن الوند .
» چارت سازمانی بانک قرض الحسنه رسالت .
» چارت سازمانی بانک سامان .
» چارت سازمانی پست بانک .
» چارت سازمانی بانک دی .
» چارت سازمانی بانک رفاه .
» چارت سازمانی بانک حکمت ایرانیان .
» چارت سازمانی بانک سپه .
» چارت سازمانی بانک ملت .
» چارت سازمانی بانک صادرات ایران .
» چارت سازمانی بانک مسکن .
» چارت سازمانی بانک گردشگری .
» چارت سازمانی بانک توسعه و تعاون .
» چارت سازمانی بهزیستی کشور .
» چارت سازمانی بازنشستگی کشوری .
» چارت سازمانی آموزش فنی و حرفه ای .
» چارت سازمانی شركت ملی گاز ایران .
» چارت سازمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات .
» چارت سازمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی .
» چارت سازمانی مدیریت امور دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس .
» چارت سازمانی وزارت صنعت معدن و تجارت .
» چارت سازمانی ثبت و احوال .
» چارت سازمانی وزارت راه و شهر سازی .
» چارت سازمانی وزارت بازرگانی .
» چارت سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی .
» چارت سازمانی شرکت مخابرات استان فارس .
» چارت سازمانی اداره کل تربیت بدنی .
 
000000000000000 00000000000000 000000000000000

نظرسنجی

به دسترسی مطالب مورد نیاز چه امتیازی میدهید ؟



درباره ما

گفتگوی زنده با مدیر پایگاه

ثبت نام دریافت مطالب روزانه

آمـار و پیج رنگ

.