تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی گروه مـدیـریـت

شما دوستان عزیز میتوانید موضوعات خود را از جستجوی پایگاه پیدا کنید - بالای سایت

 


 

اطلاعات هیچ گاه به اندازه امروز برای اقتصاد جهان، اساسی نبوده است. ارزش جهانی کالای مبادله شده بر روی اینترنت، به حدود ۴۰ هزار میلیون دلار بالغ می شود. ما شاهد تغییرات بیشتری در شرکت ها، تحت تأثیر انفورماتیک هستیم.


شرکت ها از این پس به مفاهیمی چون نوآوری اهمیت بیشتری می دهند. این ایده که پردازش اطلاعات وظیفه اول هر شرکتی است، جای خودش را باز کرده است.


سیستم های برنامه ریزی به کمک کامپیوتر برای مدیریت شرکت ها (به ویژه در زمینه سازماندهی یا تجدید سازمان) نشان از آن دارد که کامپیوتر و به تبع آن مدیریت اطلاعات جایگاه ویژه ای در شرکت های امروزی در جهان پیدا کرده است.


این تحول یعنی مدیریت اطلاعات به عنوان اولویت، دل مشغولی همیشگی مدیران رده بالا است. بهره بردای استراتژیک از هر گونه پتانسیل اطلاعاتی به مسئله ای تأثیر گذار بر ادامه حیات شرکت تبدیل شده است.


اکنون مهمترین چالشی که شرکت ها در زمینه مدیریت اطلاعات با آن مواجهند، گذر از دوره اتوماتیزاسیون به دوره نوآوری است.


اتوماتیزاسیون به سادگی عبارت است از استفاده از کامپیوتر در کارها و مشاغل اداری که به وسیله نیروی انسانی هم قابل تحقق است. در عوض نوآوری عبارت است از بهره برداری از تکنولوژی اطلاع رسانی برای استخراج پتانسیل خلاق افراد.


به کجا می رویم؟


پیش بینی، هنر مشکلی است و در مورد انفورماتیک حتی غیرممکن به نظر می رسد. برای آینده پیش بینی می شود که سیستم های شبکه ای کامپیوتری برای انتقال داده ها و به طور کلی مدیریت در شرکت ها فراگیر شود.


پیشرفت های به وقوع پیوسته در زمینه تکنولوژی فیبر نوری، توانایی خطوط انتقال را افزایش می دهد و تنوع و قدرت تکنولوژی انتقال داده ها اجازه خواهد داد کاربران در هر نقطه ای از جهان به شبکه وصل شوند. توزیع اطلاعات سریع تر خواهد بود و تصاویر گرافیکی، ویدیویی، صدا و متن در یک مسیر انتقال جای خواهند گرفت.


مصرف کنندگان آگاه تر نیز هر روز کیفیت بالاتری از محصولات اطلاع رسانی را طلب خواهند کرد. شبکه های جهانی ثروت های اقتصادی، قدرت سیاسی و رسانه ها، بیشتر و بیشتر به انتقال داده ها وابستگی پیدا خواهند کرد.


در این میان شرکت ها باید خودشان را با محیط جدید هماهنگ کنند، هر چند که این کار ساده نخواهد بود.


مدیریت اطلاعات به طور بالقوه یک افسانه سیزیف[۱] است، زیرا حجم اطلاعات موجود در هر حوزه پیوسته افزایش می یابد. برای مقابله با این وضع باید ساختارهای سازمانی جدید در شرکت ها را تعریف کرد. شرکت ها در آینده باید بدانند که در شبکه ای قرار دارند که در آن رقبا، مصرف کنندگان و سرمایه گذاران پیوسته تغییر می کنند و از این لحاظ مرزبندی ها از بین خواهد رفت. در این اقتصاد نوین؛ انعطاف پذیری همیشگی، رمز ادامه حیات محسوب می شود.



۱. سیزیف از سوی خدایان به مجازات حمل سنگی غلتان تا بالای تپه محکوم شده بود، سنگی که انتقال آن به بالای کوه، با غلتیدن مجدد آن به سوی دامنه همراه می شد. افسانه سیزیف (کتابی به همین نام از آلبرکامو وجود دارد) کنایه از کار پوچ و بی پایان انجام دادن است.



ارسال نظرات () نویسنده: مجتبی عباس زاده جهرمی 1391/09/11

آخرین مطالب

» چارت سازمانی بانک ملی ایران .
» چارت سازمانی بانک انصار .
» چارت سازمانی شرکت لیزینگ امید .
» چارت سازمانی شرکت پارس مسکن الوند .
» چارت سازمانی بانک قرض الحسنه رسالت .
» چارت سازمانی بانک سامان .
» چارت سازمانی پست بانک .
» چارت سازمانی بانک دی .
» چارت سازمانی بانک رفاه .
» چارت سازمانی بانک حکمت ایرانیان .
» چارت سازمانی بانک سپه .
» چارت سازمانی بانک ملت .
» چارت سازمانی بانک صادرات ایران .
» چارت سازمانی بانک مسکن .
» چارت سازمانی بانک گردشگری .
» چارت سازمانی بانک توسعه و تعاون .
» چارت سازمانی بهزیستی کشور .
» چارت سازمانی بازنشستگی کشوری .
» چارت سازمانی آموزش فنی و حرفه ای .
» چارت سازمانی شركت ملی گاز ایران .
» چارت سازمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات .
» چارت سازمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی .
» چارت سازمانی مدیریت امور دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس .
» چارت سازمانی وزارت صنعت معدن و تجارت .
» چارت سازمانی ثبت و احوال .
» چارت سازمانی وزارت راه و شهر سازی .
» چارت سازمانی وزارت بازرگانی .
» چارت سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی .
» چارت سازمانی شرکت مخابرات استان فارس .
» چارت سازمانی اداره کل تربیت بدنی .
 
000000000000000 00000000000000 000000000000000

نظرسنجی

به دسترسی مطالب مورد نیاز چه امتیازی میدهید ؟



درباره ما

گفتگوی زنده با مدیر پایگاه

ثبت نام دریافت مطالب روزانه

آمـار و پیج رنگ

.