تبلیغات
پایگاه اطلاع رسانی گروه مـدیـریـت

شما دوستان عزیز میتوانید موضوعات خود را از جستجوی پایگاه پیدا کنید - بالای سایت

 
مدیران خوب و موفق جهت فائق آمدن بر مشکلات و معضلات کار ضروریست روحیه و عواطف کارمندان خود را بخوبی بشناسند. شخصیت هر فرد، علایق و نحوه نگرش وی به مسائل کار، عواملی که موجب احساس غرور و رضایت وی می‌شود، طرح چه موضوعاتی او را شرمنده و خجل می نماید، نگرانی ها و مشکلات او ناشی از چیست، کدامیک از مسائل در او ایجاد بغض، عقده و عناد می نماید، به چه چیزهایی حساس است، چگونه رنجیده خاطر و دل شکسته می شود، و بسیاری نکات دیگر همه ابزارهایی هستند که یک مدیر موفق به کمک شناخت عمیق این عوامل می‌تواند انگیزه و واکنش های کارمندان را مورد ارزیابی قرار دهد و براساس اطلاعات بدست آمده کارمندان خود را در مسیر مناسب جهت پیشبرد کار و تحرک بیشتر هدایت نماید. بدیهی است شناخت روحیه و شخصیت تک تک کارمندان دشوار و وقت گیر است. اما چنانچه راهکارهای مناسب جهت نیل به این هدف را بشناسیم، تحقق این کار آسان می‌شود. کارشناسان امور مدیریت توصیه می نمایند برای نیل به این هدف با کارمندان با لحنی صمیمانه گفتگو نمائید تا در محیط کار احساس بیگانگی نکنند و خود را در یک محیط صمیمانه و دوستانه بیابند.



در این حالت کارمند احساس نمی کند که با او مصاحبه می کنید بلکه خود را سرگرم گفتگویی دوستانه می پندارد. این وضعیت شرایط مطلوبی را جهت پرسش‌های مناسب فراهم می سازد و در این حالت با طرح سؤالات سنجیده می توان آنها را ترغیب به "درد دل کردن" درخصوص معضلات و مشکلات کاری خود نمود. از همین رو، مدیران ورزیده هرگز هنگام گفتگو با کارمندان خود سعی نمی کنند نقش گوینده را ایفا کنند. اصولاً یک مدیر مجرب تا زمانی که دلیل محکمی برای شروع سخن نداشته باشد خاموش می ماند. حتی اگر برحسب اتفاق مدیر و یکی از افراد کارمندان در یک زمان شروع به صحبت کنند بهتر است مدیر سکوت نماید و اجازه بدهد طرف مقابل صحبت کند تا با شناخت مسائل و ریشه یابی معضلات برمبنای واقعیت ها آنها را چاره‌جویی کند. بدیهی است که این نوع برخورد وقت با ارزش یک مدیر را تا مدتی خواهد گرفت. اما اگر می خواهید بازدهی کار شما افزایش یابد، یکی از بهترین راههای شناخت استعدادهای کارمندان و بهره گیری مناسب از توان آنها اعمال این شیوه نگرش در کارها است. بنابراین از آنجا که گوش دادن و شنیدن حرفهای کارمندان در محیطی دوستانه کلید موفقیت در پیشبرد کار است، از همین امروز شنونده خوبی باشیم!   .



ارسال نظرات () نویسنده: مجتبی عباس زاده جهرمی 1391/09/16

آخرین مطالب

» چارت سازمانی بانک ملی ایران .
» چارت سازمانی بانک انصار .
» چارت سازمانی شرکت لیزینگ امید .
» چارت سازمانی شرکت پارس مسکن الوند .
» چارت سازمانی بانک قرض الحسنه رسالت .
» چارت سازمانی بانک سامان .
» چارت سازمانی پست بانک .
» چارت سازمانی بانک دی .
» چارت سازمانی بانک رفاه .
» چارت سازمانی بانک حکمت ایرانیان .
» چارت سازمانی بانک سپه .
» چارت سازمانی بانک ملت .
» چارت سازمانی بانک صادرات ایران .
» چارت سازمانی بانک مسکن .
» چارت سازمانی بانک گردشگری .
» چارت سازمانی بانک توسعه و تعاون .
» چارت سازمانی بهزیستی کشور .
» چارت سازمانی بازنشستگی کشوری .
» چارت سازمانی آموزش فنی و حرفه ای .
» چارت سازمانی شركت ملی گاز ایران .
» چارت سازمانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات .
» چارت سازمانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی .
» چارت سازمانی مدیریت امور دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس .
» چارت سازمانی وزارت صنعت معدن و تجارت .
» چارت سازمانی ثبت و احوال .
» چارت سازمانی وزارت راه و شهر سازی .
» چارت سازمانی وزارت بازرگانی .
» چارت سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی .
» چارت سازمانی شرکت مخابرات استان فارس .
» چارت سازمانی اداره کل تربیت بدنی .
 
000000000000000 00000000000000 000000000000000

نظرسنجی

به دسترسی مطالب مورد نیاز چه امتیازی میدهید ؟



درباره ما

گفتگوی زنده با مدیر پایگاه

ثبت نام دریافت مطالب روزانه

آمـار و پیج رنگ

.